Social business event #CHANGE op 1 oktober 2013

#CHANGE - Van social media naar social business

22 AUGUSTUS 2013, UNDERCURRENT, EVENEMENTENLOCATIE IN AMSTERDAM
Op 1 oktober organiseert social business bureau Social Inc. het event #CHANGE. Wat is (g)een social business? Hebben bedrijven wel lef voor transformatie naar een echte social business organisatie? Welke rol speelt C-level daarbij? Wat kunnen corporates leren van start-ups? Waar stopt social media en start de echte bijdrage aan bedrijfsdoelen? Laat je inspireren door keynotesprekers met best social business practices van o.a. KPN, IBM, FrieslandCampina en Startupbootcamp (door Ruud Hendriks).

In de reeks #socialstories organiseert Social Inc. op 1 oktober 2013 het #CHANGE event. Tijdens #CHANGE komen inspirerende senior keynotesprekers aan het woord. Zij vertellen hun visies en ervaringen op het gebied social business, en geven handvatten en tips aan de hand van cases en insights.

Wat is social business

Een social business organisatie verbindt vanuit een integrale visie en strategie medewerkers, klanten en stakeholders met elkaar. Zij realiseert business impact door het systematisch ontwikkelen, ontsluiten en delen van content en informatie door de inzet van social media.

Business impact wil zeggen: hogere klanttevredenheid en meer klantkennis, innovatie (snelheid en efficiëntie), empowered medewerkers, lagere operating costs, hogere efficiency, en/of snellere time-to-market.

#CHANGE Programma

• Opening dagvoorzitter & mediaondernemer, Ronnie Overgoor

• Sonja Loth, directeur Social Inc. -

KEYNOTE 'Social Business, connecting the dots' over de relevantie van social business en over de eerste insights over de stand van zaken van onderzoek 'Social Business Now!' in Nederland.

• Frank van den Berk, Manager Social media team FrieslandCampina -
    KEYNOTE over wat de impact is op een internationale organisatie als FrieslandCampina bij het integreren van social media in de bestaande structuur.

• Ruud Hendriks, mediaondernemer en co-founder Startupbootcamp Amsterdam en Startupbootcamp Global  -

KEYNOTE over het succes van Startupbootcamp, accelerator voor
    global startups en wat corporates kunnen leren van deze startups.

• Sebastiaan van Rijnsoever, Directeur Social media KPN -

CASE over hoe KPN door middel van een succesvolle app voor medewerkers de klanttevredenheid bevordert.

• Liselore Ammerlaan,  Lead Social Business IBM Global Business Services –

KEYNOTE 'We willen wel anders, maar kunnen we ook?` In deze sessie geeft IBM een doorkijk over de valkuilen en opportunities die bedrijven op hun pad krijgen in hun proces naar het worden van een social business.

Praat voor, tijdens en na het event mee op Twitter en Facebook en gebruik de hashtags #CHANGE en #socialstories.

Aanmeldingen
Belangstellenden kunnen zich aanmelden via Eventbrite

Vorige Social Inc. event #Fail
Video impressie van het Social Inc. seminar #Fail (2012) over online reputatiemanagement.

Citaten
"Social business is 'the next big thing' voor organisaties, na e-commerce en social media. Social business is ingrijpender en heeft grote effecten op bedrijfsresultaten. CEO’s liggen er wakker van, maar wie helpt hen? De belofte van social business vraagt onvermijdelijk om intensievere en andere vormen van samenwerking tussen directie, management, medewerkers, stakeholders en klanten." Sonja Loth
"Social business strategie betekent verandermanagement en cultuurverandering. Het raakt onvermijdelijk alle aspecten van de bedrijfsvoering. Social business impact bereik je alleen wanneer een bedrijf vanuit een integrale visie medewerkers, management, klanten en stakeholders verbindt en betrekt." Sonja Loth
"Silo's (eilanden van belangen) binnen organisaties zijn de grootste showstopper voor social business. Een bedrijf dat geen social business is, herken je aan interne discussies over de onbeantwoorde vraag wie intern nu eigenlijk verantwoordelijk is voor de klant. " Sonja Loth