Lancering Instagram Brand Monitor Nederland

Online index biedt inzicht in populariteit Nederlandse merken op Instagram

10 JULI 2015, AMSTERDAM
Vandaag lanceren Social Inc. en Digital United de Instagram Brand Monitor voor Nederland. Deze online index biedt wekelijks inzicht in de populariteit van Nederlandse merken op Instagram. Bij aanvang zijn er meer dan 300 merken opgenomen en er worden doorlopend merken toegevoegd.

Vandaag lanceren Social Inc. en Digital United de Instagram Brand Monitor voor Nederland. Deze online index biedt wekelijks inzicht in de populariteit van Nederlandse merken op Instagram. Bij aanvang zijn er meer dan 300 merken opgenomen en er worden doorlopend merken toegevoegd.

Sonja Loth, directeur bij Social Inc.: “Uit de markt ontvangen wij regelmatig de vraag voor een actueel overzicht waarmee Nederlandse merken zich kunnen vergelijken met branchegenoten op Instagram. Er is genoeg informatie aanwezig over grote internationale merken op dit platform, maar het is niet mogelijk om daar eenvoudig de informatie over Nederland uit te filteren. Met de Instagram Brand Monitor lossen wij dit probleem op.”

De Instagram Brand Monitor geeft voor merken in meer dan 25 categorieën informatie over het aantal volgers en de mate van activiteit en engagement. Alle merken in het overzicht betreffen (van oorsprong) Nederlandse merken, of internationale merken met een specifiek Instagram-account voor Nederland. Merken die ontbreken in dit overzicht kunnen zich hiervoor gratis aanmelden op de site.