Samenwerking inSided en Social Inc. levert unieke propositie in Europa

Branded communities slagen mede dankzij goed community management

14 JULI 2016, AMSTERDAM
InSided, Europees marktleider in social business technologie en Social Inc., bureau voor social media marketing en digital content, sluiten een strategische overeenkomst. Hiermee ontstaat een voor Europa unieke propositie voor branded community engagement, waarbij de volledige dienstverlening geleverd wordt.

Met het cloud-based (SaaS) community platform van inSided kunnen corporate organisaties op hun eigen omgeving met klanten interacteren in plaats van afhankelijk te zijn van externe sociale media zoals Facebook en Twitter. inSided richt zich hierbij vooral op de verdere ontwikkeling van het platform en consultancy rondom het succesvol maken van de community.

Community management en creatie van digitale content zijn belangrijke voorwaarden voor het laten slagen van branded communities. Niet alle bedrijven hebben daarvoor de capaciteit of kennis in huis. InSided gaat daarom voor deze specifieke diensten een strategische samenwerking aan met Social Inc., hét bureau dat zich in zeven jaar tijd heeft ontwikkeld tot expert op het gebied van community management en digital brand publishing.

De samenwerking heeft zich al eerder succesvol bewezen bij klanten als Albert Heijn en KPN Hi, waar Social Inc. content creatie en community management voor haar rekening heeft genomen en zo samen met inSided en de klant gewerkt heeft aan het succesvol opbouwen van de community.

Robin van Lieshout, medeoprichter en CEO inSided: “Wij komen elkaar al de nodige jaren structureel tegen bij gezamenlijke opdrachtgevers. Vorig jaar bijvoorbeeld toen we samen aan de slag gingen met het neerzetten van de AH Community voor Albert Heijn. Keer op keer blijkt weer dat wij elkaar naadloos aanvullen.”

Sonja Loth, oprichter en directeur Social Inc.: “Wij zijn al fan van inSided sinds onze eerste samenwerking op telecommerk Hi. Wij hebben eenzelfde cultuur, met een heilig geloof in branded communities waarin het belang van de klanten van onze opdrachtgevers voorop staat.”

Naast de samenwerking die de bedrijven aangaan op het gebied van de externe dienstverlening bestaat de overeenkomst ook uit

structurele wederzijdse kennisdeling en training.

Einde Persbericht

Over inSided

inSided is in 2010 opgericht door Robin van Lieshout en Wouter Neyndorff en heeft kantoren in Amsterdam, Madrid, Berlijn en Londen. Het bedrijf levert Community Software (Saas) waarmee bedrijven hun eigen social business platform kunnen opbouwen, en heeft inmiddels maandelijks miljoenen bezoekers. Afgelopen jaar is inSided genomineerd voor de Deloitte Fast50 and Fast500 award, TechTour 25 award and Sprout Challenger 50 award. Begin dit jaar heeft inSided via een investeringsronde 6 miljoen euro opgehaald om haar groei te versnellen. Tot de klantenkring rekent inSided bedrijven als T-Mobile, Sonos, TomTom, Philips, Rabobank, Eneco, Ziggo en Albert Heijn.

Over Social Inc.

Social Inc. laat social media en digital content werken voor merken en bedrijven en is in 2009 opgericht door Sonja Loth. Social Inc. werkt onder andere voor ABN AMRO, Telfort Zakelijk, Stegeman, Freo, Eneco, Albert Heijn, Plan Nederland en Ziggo en is onderdeel van Digital United.

SOCIAL.INC is een social media en brand publishing bureau en onderdeel van United. Wij vergroten de betrokkenheid tussen merken en mensen.

BETROKKEN BIJ JE ORGANISATIE:
Betrokken bij je klanten: we zien waar je klanten zich bewegen, wat ze boeit en hoe we ze bij je producten of diensten kunnen betrekken.

We volgen de laatste technologische ontwikkelingen op de voet en zien als eerste kansen voor je organisatie.

Sinds 2009 zijn we betrokken bij onder andere, ABN AMRO, Ziggo, Albert Heijn en BSH Huishoudapparaten.

Over United

United faciliteert als holding vijf vooraanstaande bedrijven, allen topspelers in de internet markt. Vanuit deze vijf bedrijven en met ruim 240 medewerkers streven wij naar een verdubbeling in de komende vier jaar. Wij hebben de ambitie om een leidende rol in te nemen in het Nederlandse digitale landschap en verder uit te breiden op Europees niveau. De groei vindt plaats vanuit Colours, Symfony en Mobile Pioneers op het gebied van platform, E-commerce en mobile development en vanuit SOCIAL.INC. op het snijvlak van social media marketing en brand publishing.
Met Someone hebben we de ambitie om het grootste online recruitment platform in Nederland te worden.

Omdat we geloven dat het altijd beter kan, voor onze klanten en onszelf. Het digitale speelveld kent voor ons geen grenzen!