Amsterdam | Gepubliceerd op: 14 juli 2016
Pitch
inSided en Social Inc. sluiten een strategische overeenkomst, hiermee ontstaat een voor Europa unieke propositie voor branded community engagement. http://pr.co/p/002tp0
InSided, Europees marktleider in social business technologie en Social Inc., bureau voor social media marketing en digital content, sluiten een strategische overeenkomst. Hiermee ontstaat een voor Europa unieke propositie voor branded community engagement, waarbij de volledige dienstverlening geleverd wordt.
Details

Met het cloud-based (SaaS) community platform van inSided kunnen corporate organisaties op hun eigen omgeving met klanten interacteren in plaats van afhankelijk te zijn van externe sociale media zoals Facebook en Twitter. inSided richt zich hierbij vooral op de verdere ontwikkeling van het platform en consultancy rondom het succesvol maken van de community.

Community management en creatie van digitale content zijn belangrijke voorwaarden voor het laten slagen van branded communities. Niet alle bedrijven hebben daarvoor de capaciteit of kennis in huis. InSided gaat daarom voor deze specifieke diensten een strategische samenwerking aan met Social Inc., hét bureau dat zich in zeven jaar tijd heeft ontwikkeld tot expert op het gebied van community management en digital brand publishing.

De samenwerking heeft zich al eerder succesvol bewezen bij klanten als Albert Heijn en KPN Hi, waar Social Inc. content creatie en community management voor haar rekening heeft genomen en zo samen met inSided en de klant gewerkt heeft aan het succesvol opbouwen van de community.

Robin van Lieshout, medeoprichter en CEO inSided: “Wij komen elkaar al de nodige jaren structureel tegen bij gezamenlijke opdrachtgevers. Vorig jaar bijvoorbeeld toen we samen aan de slag gingen met het neerzetten van de AH Community voor Albert Heijn. Keer op keer blijkt weer dat wij elkaar naadloos aanvullen.”

Sonja Loth, oprichter en directeur Social Inc.: “Wij zijn al fan van inSided sinds onze eerste samenwerking op telecommerk Hi. Wij hebben eenzelfde cultuur, met een heilig geloof in branded communities waarin het belang van de klanten van onze opdrachtgevers voorop staat.”

Naast de samenwerking die de bedrijven aangaan op het gebied van de externe dienstverlening bestaat de overeenkomst ook uit

structurele wederzijdse kennisdeling en training.

Einde Persbericht

Over inSided

inSided is in 2010 opgericht door Robin van Lieshout en Wouter Neyndorff en heeft kantoren in Amsterdam, Madrid, Berlijn en Londen. Het bedrijf levert Community Software (Saas) waarmee bedrijven hun eigen social business platform kunnen opbouwen, en heeft inmiddels maandelijks miljoenen bezoekers. Afgelopen jaar is inSided genomineerd voor de Deloitte Fast50 and Fast500 award, TechTour 25 award and Sprout Challenger 50 award. Begin dit jaar heeft inSided via een investeringsronde 6 miljoen euro opgehaald om haar groei te versnellen. Tot de klantenkring rekent inSided bedrijven als T-Mobile, Sonos, TomTom, Philips, Rabobank, Eneco, Ziggo en Albert Heijn.

Over Social Inc.

Social Inc. laat social media en digital content werken voor merken en bedrijven en is in 2009 opgericht door Sonja Loth. Social Inc. werkt onder andere voor ABN AMRO, Telfort Zakelijk, Stegeman, Freo, Eneco, Albert Heijn, Plan Nederland en Ziggo en is onderdeel van Digital United.